----

De kruiden op de gerechten van «Zeer Lekker» worden in de eigen serres biologisch gekweekt. Ze krijgen zelfs het regenwater dat we zelf opvangen. Wij kweken enkel kruiden die we zelf gebruiken in onze keuken, maar waarvan ook de bloemen eetbaar zijn. Alle bloemen die we serveren, die kunnen gesmaakt worden.----
In onze tuin, ons buitenrestaurant, wordt – tot grote ergernis van onze tuinman Denis – niks besproeid. Dat maakt het telen wel intensiever, maar zorgt er voor dat we met zijn allen een stuk gezonder blijven leven.----
We gaan daar ver in. Als er te veel bladluisjes kruipen, dan zorgen we voor meer onze-lieve-heersbeestjes. Zodra de bijen uitvliegen zetten we de deuren open om de planten te laten bestuiven.---
We kweken ook veel vruchten zelf. Even biologisch. De keukenresten, die niet in maaltijden verwerkt werden, die worden gecomposteerd of aan de dieren gevoerd.----

-

 

ZEER LEKKER     het buitenrestaurant

•THUIS BIJ ONS--•WELKOM OP DE KEIBERG--•MAALTIJDEN AAN HUIS--•DE FEESTGERECHTEN--•VOORWAARDEN

ALGEMENE VOORWAARDEN MAALTIJDEN AAN HUIS (VANAF 01.01.2024)

Deze algemene voorwaarden vervangen alle vorige

1. Iedere persoon of rechtspersoon kan maaltijden bestellen bij Zeer Lekker, ongeacht de leeftijd of de zorgvraag. Vooraleer te bevestigen wordt nagegaan of er aan de zorgvraag kan worden voldaan. De maaltijden worden vers bereid, aangepast aan de specifieke noden. Wij gebruiken geen artificiële bewaarmiddelen, waardoor de gerechten beperkt houdbaar zijn. Ingrediënten worden speciaal voor de klant besteld. Daardoor is er geen herroeping mogelijk na een bestelling, behoudens in geval van overmacht langs de zijde van de klant.

2. Maaltijden aan huis bevatten steeds soep of voorgerecht, hoofdschotel en dessert. Het maandmenu is online beschikbaar of kan steeds aan de bezorger gevraagd worden. Indien door om het even welke omstandigheid een of meerdere ingrediënten niet beschikbaar zijn, wordt een evenwaardig alternatief geleverd.

3. Bestellingen kunnen tot de middag (12.00 uur) van de dag voorafgaand aan die van de bezorging van de maaltijden doorgegeven worden aan de bezorger die levert; telefonisch op 0470-60.55.99; per e-mail op info@zeerlekker.be of via Messenger op Facebook van Zeer Lekker. Bij laattijdige bestellingen wordt er nagegaan of er toch voldoende ingrediënten aanwezig zijn en kan ook een andere maaltijd worden voorgesteld.

4. Bestellingen voor de komende dag kunnen ook geannuleerd worden tot de middag (12.00 uur) van de dag voorafgaand aan die van het bezorgen van de maaltijden. Ze kunnen doorgegeven worden aan de bezorger die levert; telefonisch op 0470-60.55.99; per e-mail op info@zeerlekker.be of via Messenger op Facebook van Zeer Lekker. Bij een laattijdige annulering wordt de maaltijd van de dag daarop aangerekend, ook al moet die niet worden bezorgd.

5. Ingeval van tijdelijke afwezigheid of een – verwachte - tijdelijke opname in een zorginstelling, worden de leveringen van maaltijden aan huis opgeschort gedurende de periode van de tijdelijke afwezigheid. De tijdelijke afwezigheid moet uiterlijk gemeld worden voor de middag (12.00 uur) van de dag voorafgaand aan die van het bezorgen van de maaltijden. Bij een laattijdige melding wordt de maaltijd van de dag daarop aangerekend, ook al moet die niet worden bezorgd. Indien het bezorgen van de maaltijden aan huis naderhand wordt hervat, dan gelden de voorwaarden en tarieven van de dag waarop de leveringen worden hervat.

6. Bij definitieve annuleringen omwille van het overlijden of de plotse onverwachte en acute ziekenhuisopname van de klant, waarna geen terugkeer meer mogelijk blijkt, wordt het saldo van het vooruit betaalde bedrag (de kostprijs van de betaalde, doch niet afgenomen maaltijden aan huis) binnen de maand na de definitieve vaststelling van het einde van de leveringen terugbetaald op de laatst gekende rekening van de klant, mits aftrek van de prijs van de maaltijden van de lopende week én 75 euro per persoon voor kosten voor administratie, reservering en vooruitbetaling van ingrediënten. Bij definitieve annuleringen van bestellingen, die niets te zien hebben met een plots overbrengen van de klant naar een ziekenhuis, waarna een terugkeer niet meer mogelijk blijkt, of evenmin te zien hebben met het overlijden van de klant (ook al betreft het de partner van de opgenomen of overleden klant), wordt het saldo van het vooruit betaalde bedrag (de kostprijs van de betaalde, doch niet afgenomen maaltijden aan huis) binnen de maand na de definitieve vaststelling van het einde van de leveringen terugbetaald op de laatst gekende rekening van de klant, echter na aftrek van aftrek van de prijs van de maaltijden van de lopende week én 100 euro per persoon voor kosten voor administratie, reservering en vooruitbetaling van ingrediënten van dat terug te betalen bedrag. Indien het bedrag van het terug te betalen bedrag niet toereikend is om de aftrek te betalen, dan valt het tekort steeds ten laste van de klant, betaalbaar contant bij het vorderen. Elke claim op terugbetaling eindigt 6 maanden (maximaal 183 dagen) na de vooruitbetaling. Zowel bij een opschorting als een annulering wordt een thermozakje dat niet wordt terugbezorgd in aftrek genomen van het te restitueren bedrag voor een bedrag van 10 euro per thermostatisch zakje. Ook zakjes die totaal vernield worden terugbezorgd (bijvoorbeeld door ze in de microgolfoven mee op te warmen) worden aangerekend.

7. Al onze maaltijden aan huis zijn betaalbaar voorafgaand aan de levering of uiterlijk op het moment van de eerste nog niet betaalde levering van de maaltijd.

8. De maaltijden aan huis worden aan huis geleverd, behalve indien de afspraak anders werd gemaakt. Om de kwaliteit van de maaltijden te garanderen is het belangrijk dat de thermozak van de warme maaltijd gesloten blijft tot net voor de maaltijd. De gekoelde maaltijden moeten zo snel mogelijk in een koelruimte met temperatuur tussen 0°C en 4°C geplaatst of bewaard worden. Zeer Lekker kan niet aansprakelijk gesteld worden, indien aan deze voorwaarden niet voldaan wordt. Onze maaltijden worden steeds in optimale omstandigheden bereid en geleverd.

In geval van overmacht is Zeer Lekker niet gehouden haar verplichtingen na te komen. In dat geval kunnen de verplichtingen opgeschort worden voor de duur van de overmacht. Overmacht is elke omstandigheid, die het nakomen van onze verplichtingen geheel of gedeeltelijk verhindert. Zonder limitatief te zijn worden als overmacht erkend: stakingen, plotse files, ongevallen op de weg, bedrijfsstoringen, energiestoringen, storingen in een telecommunicatienetwerk, brand, niet of laattijdige levering van toeleveranciers, en zo meer.

9. Klachten kunnen – nauwkeurig omschreven – schriftelijk, via mail of telefonisch – in dat geval met een schriftelijke bevestiging nadien – gemeld worden aan Zeer Lekker. Zeer Lekker geeft – omwille van de privacy - geen van de soms gevoelige gegevens van klanten door aan derden, ook niet aan de lokale, Vlaamse of federale overheid.

10. Deze algemene voorwaarden gelden vanaf 1 januari 2024. Ze zijn van toepassing op elk aanbod, elke offerte, bestelling of overeenkomst gemaakt met Zeer Lekker en dat met uitsluiting van algemene voorwaarden van de klant. Deze voorwaarden kunnen te allen tijde herzien worden door Zeer Lekker, waarvan de administratieve gegevens vermeld worden op de voorpagina van huidig document.

11. Particuliere klanten ontvangen na de vooruitbetaling op de IBAN-rekening van Zeer Lekker – gevorderd op het betaalverzoek - een factuur voor voldaan. Professionele klanten ontvangen een factuur als betaalverzoek. Al onze betaalverzoeken zijn contant betaalbaar bij levering. Zeer Lekker houdt zich het recht voor om leveringen van maaltijden aan huis op te schorten of stop te zetten, bij elke late betaling of wanbetaling Klanten die 14 kalenderdagen na de herinnering nog steeds niet hebben betaald, worden een forfaitaire schadevergoeding van 10% van de openstaande factuurbedragen aangerekend met een minimum van 20 euro per factuur van minder dan 150 euro; van 30 euro + 10% van het factuurbedrag per factuur tussen 150 en 500 euro en 65 euro + 5% van het factuurbedrag per factuur boven de 500 euro. Bovendien rekenen we de conventionele nalatigheidsintrest aan. Voor professionele klanten maakt het niet betalen van één factuur op de vervaldag, automatisch alle openstaande facturen opeisbaar, ongeacht hun vervaldag. Bij geschillen en betwistingen zijn de Vrederechter van Torhout, de Rechtbank van Eerste Aanleg of de Ondernemingsrechtbank van Brugge bevoegd.


Zeer Lekker - Keibergstraat 9 - 8480 Ichtegem
0470-60.55.99 - info@zeerlekker.be - facebook
BE57 7370 5768 5135

-